Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2021

4 αποσπάσματα από τον Αρχίλοχο

είμαι πολεμιστής συνοδός του βασιλιά Άρη

αλλά και τα όμορφα δώρα των Μουσών γνωρίζω

 --------------

 

ψυχή, ψυχή μου που βρίσκεσαι σε δεινή θέση

πιασμένη μέσα στην εχθρική ενέδρα

σύνελθε και αντιμετώπισε τους εχθρούς

μ’ ασάλευτο θάρρος.

μην καυχηθείς φανερά αν νικήσεις

και αν πάλι ηττηθείς

μη θρηνείς στο πάτωμα του σπιτιού σου,

να χαίρεσαι βέβαια στη χαρά και να λυπάσαι στη λύπη

αλλά με μέτρο. Να ξέρεις τον ρυθμό που κυβερνά τα ανθρώπινα 

 

-------------

 

κάποιος από τους Σαΐους χαίρεται τη λαμπερή μου ασπίδα,

που άφησα αθέλητα στους θάμνους.

έσωσα όμως τον εαυτό μου. Τι με νοιάζει αλήθεια η ασπίδα πια; Φτάνει που έσωσα το κεφάλι μου. Σύντομα άλλη λαμπρότερη θα αποκτήσω

 

---------------

 

 

δεν συμπαθώ τον δήθεν σπουδαίο στρατηγό που τρέχει ανοίγοντας τα μεγάλα του κανιά

και γαυριά για τα μαλλιά και τα περιποιημένα μούσια του,

μου αρέσει καλύτερα να είναι συνεσταλμένος και έστω ραιβός, αλλά να εμπνέει ασφάλεια και θάρρος καρδιάς

 

[απόδοση: κκ] 


 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...