Τρίτη, 25 Απριλίου 2017

Εκπαιδευτικό Coaching: Μια σύντομη εισαγωγή



Το coaching είναι ένα συνεχές ταξίδι που κάνει το όραμα πραγματικότητα.





Το coaching είναι μια εναλλακτική εκπαιδευτική τεχνολογία. Χρησιμοποιεί διάφορες διαλογικές τεχνικές με σκοπό την επίτευξη εκπαιδευτικών (αλλά και προσωπικών/κοινωνικών) στόχων, σε σύντομο χρονικό διάστημα, εξερευνώντας και αποσαφηνίζοντας τη σχέση ανάμεσα στις αξίες, στη μάθηση και στις διδακτικές πρακτικές.  
   

Πρόκειται για ένα ευέλικτο, εξατομικευμένο και εστιασμένο στη λύση σύστημα θετικής υποστήριξης και μια διαδικασία ενδυνάμωσης, ώστε ο εκπαιδευόμενος μέσα από την αλληλεπίδραση με τον εκπαιδευτή-coach και τη χρήση κατάλληλων στρατηγικών, εργαλείων και τεχνικών να βελτιώσει τις δικές του τεχνικές μάθησης ώστε να οδηγηθεί σε έναν επιθυμητό στόχο-αποτέλεσμα και σε μια βιώσιμη αλλαγή. 


Το εκπαιδευτικό coaching είναι μια τέχνη και μια εφαρμοσμένη τεχνική με διεπιστημονικές ρίζες.  Αντλεί τις θεωρίες και τις μεθόδους του από ποικίλα επιστημονικά πεδία και πρακτικές, π.χ. από την κοινωνική ψυχολογία, τις θεωρίες μάθησης ενηλίκων, τη φιλοσοφική συμβουλευτική, τη λογοθεωρία και τον κοινωνικό κονστρουκτιβισμό, για να ονομάσουμε μερικές. 


Το coaching στην εκπαίδευση αφορά τόσο στον ίδιο τον εκπαιδευτή όσο και στον εκπαιδευόμενο. Ο εκπαιδευτής μέσα από διαλογική συζήτηση με τον coach μαθαίνει να οργανώνει, να σχεδιάζει και να αξιοποιεί καλύτερα τον μαθησιακό χρόνο σε περιβάλλον τάξης, να εμπλουτίζει και να βελτιώνει τις εκπαιδευτικές πρακτικές του ή να αναζητά άλλες πιο λειτουργικές, να είναι έτοιμος να εγκαταλείψει την ‘comfort zone’ του, να αυξήσει την αυτεπίγνωσή του  και να ανοιχτεί στην πρόκληση και στη δημιουργία. 


Ο εκπαιδευτής-coach βοηθά τον εκπαιδευόμενο να προσδιορίσει ο ίδιος με κριτικό πνεύμα σημαντικές αξίες, να εξερευνήσει νέους τρόπους σκέψης και συμπεριφοράς, να σχεδιάσει δράσεις με σκοπό την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος και τη βελτιστοποίηση της προσωπικής λειτουργικότητας και αποτελεσματικότητας. Ο εκπαιδευτής-coach παρακολουθεί τη διαδικασία και την πρόοδό της και την αναλύει μαζί με τον εκπαιδευόμενο, μέσα από διαλογικές  ή άλλες coaching τεχνικές. 
   

Το coaching θέτει ως πρωταρχικό του επίτευγμα την ικανοποίηση της ατζέντας του εκπαιδευόμενου, προωθώντας την αυτοπραγμάτωση του μέσα από τη διαλεκτική συζήτηση της διαδρομής για την επίτευξη του επιθυμητού στόχου και της βιωσιμότητάς του. Ο εκπαιδευτής-coach δεξιώνεται την πεποίθηση ότι ο εκπαιδευόμενος έχει πολλά να του διδάξει: εμπειρίες, γνώσεις, απορίες, δεξιότητες, ταλέντα. Και αυτά, μαζί με άλλα, όπως επιθυμίες και ανάγκες, θα πρέπει να φέρει στο φως ο εκπαιδευτής-coach σε αυτό το ταξίδι της μάθησης και της αυτο-ολοκλήρωσης. 


Η επιτυχία του εκπαιδευτικού coaching θα κριθεί από το αν κατορθώσει να συναρθρώσει τον βραχυπρόθεσμο στόχο της προσωπικής επίτευξης κάποιου στόχου, με μια μακροπρόθεσμη δυναμική αλλαγή της μαθησιακής και εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αν, δηλαδή, οι συμμετέχοντες σε μια ομάδα εκπαιδευτικού coaching θα μπορέσουν στο τέλος να διαμορφώσουν το προσωπικό τους μοντέλο coaching και το εντάξουν δημιουργικά στην εκπαιδευτική τους φαρέτρα τεχνικών, εργαλείων και μεθοδολογιών.  

[συνεχίζεται...]


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...