Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014

Είμαι πειραματιστής και όχι θεωρητικός

Δεν σκέφτομαι ποτέ το ίδιο πράγμα, επειδή απλούστατα τα βιβλία αποτελούν για εμένα εμπειρίες, μεστές εμπειρίες στο μέτρο του δυνατού.  Μια εμπειρία είναι ένα πράγμα από το οποίο βγαίνει κανείς με μεταμορφωμένο τον ίδιο του τον εαυτό.  Αν έπρεπε να γράψω ένα βιβλίο για να μεταδώσω αυτό που είχα ήδη σκεφτεί πριν ακόμα αρχίσω τη συγγραφή, δεν θα είχα ποτέ το κουράγιο να το επιχειρήσω.  Γράφω ένα βιβλίο αποκλειστικά και μόνο διότι δεν γνωρίζω ακόμα τι ακριβώς σκέφτομαι για το θέμα με το οποίο θέλω τόσο πολύ να ασχοληθώ.  Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το βιβλίο με μεταμορφώνει και επίσης μεταμορφώνει αυτό που σκέφτομαι.  Κάθε βιβλίο μεταμορφώνει αυτό που σκεφτόμουν, όταν τελείωνα το προηγούμενο.  Είμαι πειραματιστής και όχι θεωρητικός. Ονομάζω θεωρητικό εκείνον που κατασκευάζει ένα γενικό Σύστημα [dispositif], είτε μέσω παραγωγικών συμπερασμάτων είτε μέσω αναλύσεων, και το εφαρμόζει πανομοιότυπα σε διαφορετικά πεδία.  Δεν εντάσσομαι σ’ αυτήν την κατηγορία.  Είμαι πειραματιστής με την έννοια ότι γράφω για να αλλάξω τον εαυτό μου και να μην σκέφτομαι το ίδιο πράγμα με πριν. 
  

Η χρωματισμένη μωβ παράγραφος από Μισέλ Φουκώ.  Επιλογή από τα Dits et écrits, Εισαγωγή-επιλογή-μετάφραση: Θανάσης Λάγιος. Αθήνα: Στιγμή [Στοχασμοί], σ. 23 και το υπόλοιπο από Φουκώ, Μ. (2008). Το μάτι της εξουσίας. Μτφρ. Τ. Μπέτζελος. Θεσσαλονίκη: Βάνιας, σ. 224

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...