Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

Το παράδειγμα του παιδικού ηρωισμού στα μεταξικά αναγνωστικά (1939) και στα αναγνωστικά της ΠΕΕΑ (1944)

Κυριάκης, Κ. & Πεχτελίδης, Γ. (2015). Το παράδειγμα του παιδικού ηρωισμού στα μεταξικά αναγνωστικά (1939) και στα αναγνωστικά της ΠΕΕΑ (1944) (σ.σ. 1371 – 1379). Στο Φ. Γούσιας (Επιμ.) Τα Πρακτικά του 2ου Συνεδρίου: Νέος Παιδαγωγός. Αθήνα, 23 και 24 Μαΐου 2015. [ISBN 978-960-99435-7-4 e-book/ pdf



Τα αναγνωστικά βιβλία, ως επίσημος εκπαιδευτικός λόγος (discourse) που απευθύνεται σε παιδιά, αρθρώνονται γύρω από έννοιες, οι οποίες παράγουν το νόημα.  Μια από αυτές τις έννοιες, το κομβικό σημείο των αναγνωστικών, είναι η παιδική ηλικία.  Επειδή όμως η παιδική ηλικία αφορά ένα ευρύ εννοιολογικό πεδίο, στην παρούσα ανακοίνωση θα εστιάσουμε σε μια ειδικότερη θεματική, η οποία αναφέρεται στις αναπαραστάσεις του παιδικού ηρωισμού στα μεταξικά αναγνωστικά και στα αναγνωστικά της ΠΕΕΑ.  Η μελέτη της έννοιας του παιδικού ηρωισμού θα βοηθήσει να προσδιορίσουμε πώς διαμορφώνονται και μετασχηματίζονται οι αντιλήψεις για την παιδική υποκειμενικότητα στο μεσοπόλεμο και στην κατοχή, τουλάχιστον, όπως αυτές ανιχνεύονται στα αναγνωστικά βιβλία της εποχής.  Για να το πετύχουμε αυτό, θα εξετάσουμε τα μεταξικά αναγνωστικά κι εκείνα της ΠΕΕΑ ως ηγεμονικά προτάγματα της ελληνικής κοινωνίας σε αυτή τη δεδομένη ιστορική συγκυρία, με σκοπό να περιγράψουμε τους τρόπους με τους οποίους οι κειμενικές στρατηγικές των αναγνωστικών συγκροτούν και νοηματοδοτούν συγκεκριμένες μορφές υποκειμενικότητας. 

Για να διαβάσετε το κείμενο των πρακτικών εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...